Wat houdt een thuisbezoek van onze Svea-expert in?

Wat houdt een thuisbezoek van onze Svea-expert in?

Hoeveel zonnepanelen heb je nodig? Is een thuisbatterij een goed idee? Welk type laadpaal is geschikt voor jouw wagen? Het is maar een greep uit de vragen die veel mensen hebben wanneer ze overwegen om zonnepanelen te installeren. Op internet vind je zoveel informatie terug dat je soms door de bomen het bos niet langer ziet. Maar geen nood! Op al die vragen weten onze Sales-experten raad. Zij komen zelfs bij je langs om alles rustig met je te overlopen.

Wil je graag weten hoe zo’n thuisbezoek exact verloopt en of je iets moet voorbereiden? Lees dan snel verder, Milan, onze Team Lead Field Sales beantwoordt in deze blog al je vragen over het thuisbezoek!

Kun je ons iets vertellen over je achtergrond en hoe je bij Svea Solar terecht bent gekomen?

Ik heb altijd al in sales gewerkt, eerst drie jaar in een elektrozaak en daarna nog twee jaar voor een organisatie die automatische betaalsystemen verkoopt. Ik was in die tijd op zoek naar een nieuwe uitdaging en ben zo bij Svea terechtgekomen. Niet enkel het feit dat ik zou werken voor een bedrijf dat groene energie vooropzet, maar ook het feit dat ik zou starten in een jong bedrijf sprak me erg aan. Svea Solar was op dat moment al een tijdje actief in Zweden en enkele andere Europese landen, maar nog maar net opgestart in België. Toen ik de opportuniteit kreeg om dat Belgische verhaal van de start mee uit te bouwen, moest ik daar niet lang over nadenken.

Waarom heb je gekozen voor Svea Solar?

Svea was zowel al een gevestigde waarde in hernieuwbare energie in Zweden maar tegelijk ook een kleine lokale speler op de Belgische markt en dat sprak me heel hard aan. Omdat de Belgische tak nog niet groot was, hangt er echt een fijne sfeer. Je bent geen nummer binnen het bedrijf en tegelijk kan je toch terugvallen op de grote groep in Zweden. Omdat Svea toen nog maar vrij recent een vestiging in België had opgericht, leek dit mij de ideale kans om hen te helpen groeien op de Belgische markt. Vanaf dag 1 kreeg ik heel veel inspraak en dat is voor mij echt een hele grote troef.

Om mensen te helpen met vragen over onze zonnepanelen of thuisbatterijen heb je waarschijnlijk wel wat technische kennis nodig. Hoe heb je die kennis opgebouwd/onderhoud je die?

Toen ik startte als Svea-expert had ik 0,0 kennis van zonnepanelen, thuisbatterijen en laadpalen. Maar daar is snel verandering in gekomen. Door uitgebreide interne en externe opleidingen kan je je hier ontwikkelen tot een echte specialist in hernieuwbare energie. Wat natuurlijk nodig is om onze klanten optimaal te kunnen helpen. Natuurlijk heb je hier wel een gezonde leergierigheid voor nodig. Je mag geen schrik hebben om jezelf te verdiepen in onze sector. En alle kennis die we opdoen, die delen we natuurlijk onder de collega’s.

Hoe verloopt een thuisbezoek?

Wanneer je een vrijblijvende offerte bij ons opvraagt, belt één van onze medewerkers je op om een bezoek bij je thuis vast te leggen. Er komt dan een adviseur ter plaatse om jouw situatie tot in de details te gaan bekijken. Hierbij kijken wij bijvoorbeeld je huidige elektrische installatie na en ook je dakstructuur.

We stellen je vragen over je energieverbruik en aan de hand van jouw wensen maken wij dan ter plaatse een uitgebreide offerte op. Op die manier weet je dan ook onmiddellijk wat jouw investering zou kosten.

Tijdens dit bezoek beantwoorden we alle vragen die de klant zou hebben, dus wees zeker niet bang om ze te stellen.

Wat zijn de meest gestelde vragen van klanten tijdens zo’n bezoek?

Goh, tijdens zo’n bezoek krijgen we altijd heel wat vragen. Degene die het vaakst terugkomen zijn onder andere:

Voor de eerste twee vragen is het antwoord natuurlijk helemaal afhankelijk van de persoonlijke situatie van de klant. Maar om op de laatste vraag te antwoorden: het is vrijwel altijd mogelijk om je installatie uit te breiden, zij het met een batterij, een laadpaal of meer zonnepanelen.

Moeten mensen iets voorbereiden voor het bezoek?

Onze klanten moeten op zich niks voorbereiden. Het enige wat wij vragen is of ze zicht hebben op hun jaarlijks verbruik, dat kan je terugvinden op je elektriciteitsrekening. Wat ook belangrijk is, is dat de elektriciteit voorzien is van een geldig keuringsverslag. Voor de rest zijn wij er om alles na te kijken.

Het is wel handig als je de ruimte voor je elektriciteitskast wat vrijmaakt. Dan kunnen we daar ook een kijkje in nemen.

En wat na het thuisbezoek? Hoe verloopt de rest van het proces?

Na het huisbezoek volgen wij onze klanten heel goed op. We beantwoorden graag alle vragen die de klant nadien nog zou hebben. Wanneer je beslist om in te tekenen bij Svea, maken we een volledig dossier op met foto’s die daarna intern nog eens nauwkeurig worden nagekeken. Hierdoor vermijden we dat er fouten gemaakt worden tijdens de installatie. Hierna krijgt de klant een mail met het voorschot. Wanneer de klant het voorschot betaald heeft, plannen wij de installatie in. Wanneer de installatie volledig is uitgevoerd en nadien ook gekeurd is, kan je volledig genieten van jouw systeem. Je krijgt bovendien ook nog een monitoringsysteem waarop je het volledige systeem kunnen volgen.

Heb je na dit hele proces nog vragen of loopt er iets mis? Dan staan onze mensen van het customer support team voor je klaar!

En tot slot wat heb je liefst dat de mensen je aanbieden? Koffie of thee?

Een vriendelijk onthaal is voor mij voldoende. Maar een lekkere koffie of thee zal ik zeker nooit weigeren 😉